Birds born in a cage, thinks flying is an illness.

 
Royalties at Boom 16
 
Nämen hej. Det var ett bra tag sedan sist. Två år. Shit. Ja, men det finns väl vissa förklaringar till att det ekat tomt här. Sedan förra inlägget har det hänt en del. Såklart. Men inte allt för mycket kan man väl säga. Men en del. Shit vad dåligt minne jag har. Livet liksom susar förbi en. Jobb rullar på i bra fart. Livet lika så. Men kan väl rabbla lite resor och annat kul som hänt sen sist.... *tänker*....haha.... 

Vi drog iaf som vanligt til Frankfurt. Fett kul som alltid. Sen kom la sommaren (glömt en hel del här säkert men men...) Först hade vi väl Forst Star. Underbart vackert. Sen drog jag och K till Ibiza igen. Epic. Sen vart det roadtrip med Melissa. Kiel, Berlin mötte upp våra vänner och gjorde staden osäker. Vidare mot Verbier och Elin. Hade några riktigt härliga dygn där med bärsande i Alperna, bommar i huvudet, lite puff på prommen ner för bergen och dans in på småtimmarna med MF 1 och MF 2. Fantastiskt.
Drog vidare mot Köln och en fantastisk festival, bara jag och min kärlek. Bästa ever. Sen hemåt. Jobba nån vecka och sedan vidare mot Boom med alla våra knasiga och trasiga vänner. Fördjävla bra, varmt, och jobbigt. Tänk er att behöva sitta och jobba under en korkek (ja, en faktisk korkek) mitt under climax på en av de bästa festivalerna vår planet har att erbjuda. aka ÅNGEST.
Mjaaa... vad kom efter det då, sensommaren och vi for till Köpenhamn flera gånger för jobb och annat. och vi hade den varmaste septemper på 50 år. Den e go. Riktig indiansommar var det.
I oktober drog vi till Öland för spa med A och M. I november bytta vi kontor! Yey!
Vintern bjöd inte på nåt annat än jobb, förutom en grym jävla helg med min kärlek uppe i sthlm. En av de absolut bästa konserterna vi varit på. Lite shrom och dans och första advent.
Jag fyllde 25 :) Sen kom 2017 och den första resan var inte den roligaste. Vi fick åka till Belgien för begravning av Kristoffers släkting. På nåt sett var det en väldigt härlig helg med mycket skratt och kärlek i allt det mörka.
Vi drog till Köpenhamn för Iboga fest med alla galningar. Jag fick magkattar från HELVETET så medan alla andra knasade runt, låg jag och spydde och kved på hotellrummet... KUL.
Sen kom våren och vi började ÄNTLIGEN härja med vår Märta. I april drog vi till Frankan igen. Galet kul som vanligt och våren hade anlänt <3. Den 26 april kom tvilling hem från Verbier <3 och i samma veva även K's systeryster hem från åre. Den 4 juni var det babyshower för Emelie och bebis i magen <3. Den 10 juni drog vi till Skagen med ett riktigt gött gäng och firade K's mamma som fyllde 60! Sjukt kul.
Sen började den riktiga renoveringen av Märta. Motor och invertes. Mamma fyllde 60 och vi firade med dunder och brak i Onsala! Vi fortsatte slita med Märta in i sista jävla minuten innan vi rullade på Kielfärjan tillsammans med vår VW MAFFIA! Märta och Klara började sin resa ner mot Ungern och den gick rätt smärtfri ändå (haha...) Och sen vankades Ozora med bästa gänget ever. Sen hemåt igen. Jobba jobba i EN VECKA sen for jag, K och JJ till Amerikat. Och samma jäkla dygn som vi åkte föder Emelie deras ÄLSKADE lilla pojke. DOG TYP.  Road trip. San Francisco, Oregon och Oregon Eclipse Festival (nuff said) Yosemite nationalpark, Fear and loathing in Las Vegas, Los Angeles, Sequoia nationalpark. FACKIN EPIC.
Sen drog jag och K till Vilnius. Åt gott, myste runt och dansade i en stor övergiven kåk (kåk och kåk, näst intill palats) som låg uppe på den högsta höjden av Vilnius. Rave med en massa Litauer är inte helt fel.
Sen vankades det jobbresa till Mûnchen i ett dygn. Riktigt intensivt men ännu mer kul. Tidigt flyg hem med Muchenöl kvar i kroppen och direkt till Morris dop <3 
  Efter nån vecka blev det överrasknings-helg i Warsawa för Joanna som fyllde 35. Haha. Technofest med en massa polacker... ja, det kan fan inte gå fel.
Och så vankades det födelsedag och jul. Och i början på januari drog jag och K till Bangkok och Koh Phangan igen. Finns alltid rum för Phangan. Koksnötter, chang, phad thai och techno med gamla och nya vänner. Underbart.

Herrejävlar vad det blev långt. Detta är mest för "eget bruk" haha för vem FAN skulle läsa igenom allt detta? Fick kolla egenom foton från mobilen för att komma ihåg vad man haft för sig, men jag har såklart hoppat över majoriteten av allt man har hittat på... Jag glömde att vi drog till USA och sen glömde jag dopet av min systerson....... asså..... inte okej. Och om jag glömde USA så glömde jag ju Morris födelse. INTE OKEJ FÖR FAN.  Antar att det är mycket hela tiden... IAF ville egentligen bara kika in här, två år senare och kolla läget. Skriva av sig lite.

Annars då? Jodå. Ni vet, intensivt. Fick precis nån konstig känsla att jag precis vaknade. Alltså VAKNADE UPP. Ur nåt... Som om jag sovit en bra jävla stund. Sjukt vad creepy. wow.

Sitter på jobbet. Det snöar faktiskt utanför. Lite mysigt. Men vill egentligen inte sitta här. Absolut inget fel. Men egentligen vill jag vara på resande fot. Men kanske snart igen. Eller nåt. Vi får väl se.
Den där känslan är så obeskrivligt jobbig. Wanderlust. Så. In. I. Helvete. Alltid.... Hela. Tiden. Jag får liksom ALDRIG nog.

Men om min själ ska orka och inte självdö, så är det ignoransen som får kicka in. Ignoransen av det jag longing for. Antar att det är ett rätt så beprövat knep på vår jord. Aka drömmar som aldrig går i uppfyllelse och man alltid vetat om att de inte kommer att göra det. Som sagt. Rätt kämpigt för själen. Life's a bitch and....

Nej. har inte tid att sitta här och klaga igen. Shit vad patetiskt.

CIAO.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0