Ni kan ha det.


Här har ni mig. I precis detta nu. Och sådär känner jag mig. På ett ungefär. Hade jag verkligen lagt manken till att förska ge mig på ett försök till att få till min sinneställning i någon form av konst i form av ett foto.... hmm. Då hade vi fått ligga i lite. Bomber och granater i kanske nån 3d film? haha. Woooow. Jag är som ett stort fett frågetecken här.... Väldigt mycket som snurrar nu. Mycket omkring mig som framträder väldigt märkligt på olika sätt. Så jag sitter här nu... fundersam samtidigt som knasiga tankar värvas med gapflabb... Helt ärligt börjar jag snart undra.... Är det mig det är fel på? Såklart anser ju inte JAG det... Men någonting stämmer ju inte riktigt. Det är ingen samklang här alls just nu. Nåt står inte rätt till. Jag kanske har en del i det men... nope. Frågetecknet där igen. haha... Jaja. Tiden eller nåt får väl visa mig. Eller kan nån domare komma och säga vad det är som försigår.... dömma ut alla frågetecken och säga vad som gäller... Antar att ni inte fattar ett jädrans skvatt. Nej.
Jag är så oförklarligt trött på vissa människors sätt att hantera vissa saker. Trött på vissa människors sätt att prata med mig. Trött på vissa människor sätt att lyssna på mig. TRÖTT på vissa människors sätt att respektera mig. Så otroligt trött. Så det där med den dommaren. Frågetecken kring väldigt mycket. Hade vart skönt att höra att man inte är en jävla toka. För helt ärligt så får man ju nästan för sig det. Men återigen nej. Det är ju inte så. Jag upplever i vissa sammanhang, med vissa människor att bristen, eller SAKNADEN på respekt, ett öppet sinne, nyfikenhet och livslust är total. Och jag finner det rätt jobbigt med att handskas med det och helt ärligt... acceptera det. Jag trodde jag hade nåt någon form av gräns... ett tak av känslor kring sånt som rör detta. Att jag liksom lagt locket på. Inga droppar över bägaren. Men.... så slås man av det "faktum" att vi faktsikt lever i en död värld. Vi är zombies hela bunten. Och shit vad det är skrämmande. Som en brud sa på tv idag, i stil med "Jag upplever att Hunger Games skildrar en samtid, snarare än en framtid". Mjaaaaoooo friiiiends. Ta in den fjuttiga meningen.
Som jag sa till en person nyss.... Med det sättet du tänker på, slår ner på "påståenden" och FAKTA (som hen överhuvudtaget inte ens vet någonting om) och funderingar från min sida är helt perfekt. Ett pratkexemplar på hur de vill att vi ska tänka och hur vi ska agera och hur vi ska FÖRSVARA det vi har idag, hur vi lever idag och hur vi låter oss själva bli offer för det samhället vi själva tror oss skapa, som egentligen är extremt utveckald och kalkylerad mall på hur en stor massa världelösa människor ska hållas i chack och undan ljuset.  TOTAL IGNORANS. TOTAL AGGRESION mot människor som tänker utanför zombieboxen. Ja, det låter lite hårt, kanske töntigt, but so be it. Det råder en TOTAL HYPNOTISERING på den här planeten. Och alla önskar det. KRÄVER det. Och det skrämmer ihjäl mig. Jag är rädd på riktigt. För ER. När man bara pratar lite lätt om UPPENBARA ting och får ett bemötande som är likt en treårings som inte vill äta upp grönsakerna. Vägrar att ta in det man säger, eller ens ACCEPTERA att det sägs. TILLÅTA att det sägs.

Jag flinar nästan nu. Inre oro, besvikelse och känslan av att vara... övergiven ter sig i skratt. Näst intill hånflin. Vill ingen höra? Då behöver ni inte. Skit it. Go on with your perfectly controlled life.

Nej jag orkar inte sitta här och smattra på burkjäveln. Och detta lönar sig inte. Jag är för trött på detta. Wake the fuck up är det enda jag har att tilläga. Jag önskar er inte ens frid och fröjd. Ni kan fan ha det.
Nu ska jag gå och fortsätta att inte göra någonting åt någonting jag bryr mig om. Bra sitta och glo in i en vägg. Fortsätta med att inte engagera mig, utbilda mig själv i timmar och åter timmar, och fortsätta med att inte prata om- och sprida viktiga saker som angår alla individer på den här jorden. Yes. Det ska jag fortsätta med.... där är väggen!! Hare bra haj.

 
(Såhär osammanhängande blir det i stundens hetta... men väggen var det ja. Lycka till med ert!)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0