ESS I EN

Lite oskyldiga bilder, resten håller jag nooooog för mig schälv...
 
Fack vad fint det var att vara tillbaka. Mitt 4e år.... fint. Det var dock hyffsat intensivt där på morgonen när man tralla ner till stranden kl 6, fortfarande i groveland och skulle köra båt.... ööh och sen hem och packa ozora som det bar av till dagen efter. Töfft men älskart.
 
Vääääääädret får vi då bannemig inte glömma att kommentera..... (suck?)
Regn i sidled idag.... behövs det mer beskrivning... naj tror inte det va. Men jedrans vad härligt väder det har varit hela augusti.... universum... det tackar jag "dig" för med hela mitt rastlösa hjärta. Danke. Danke.
 
På ta om Ozora då... fabulous. Så bra. SÅ. BRA. Fantastisk bra gert också. Och alla våra vackra vänner... Nya som gamla. Åh. Det är allt ett litet paradis det där.
 
Såg precis ett klipp från gränsen Mace... -Grekl... FY FAN. Och tanken slog mig att... helt äligt så börjar (börjar och börjar....) jag fundera kring ifall de faktiskt VILL att det ska vara sånt här kaos. Att alla ska fly... att vi ska bli distraherade. Att den stora massan utan empati eller förståelse för hur vår värld är uppbygd ska lägga sin energi, sina tankar, sina ord, sin list och sin ilska på andra människor. För det är ju precis så det är nu och det blir värre. Det är ju vi ALLA människor som ska titta på varandra med förståelse och med viljan att vilja samarbeta. Hålla ihop emot dom. Stå upp emot dom. Men det verkar så extremt långt, långt bort. Hjärntvätt och hjärnkontroll. Läs på lite om det där om ni lägger ner instagram några minuter. Ni kommer få er er största chock någonsin. Jag fick det iaf. Detta är önskat. ÖNSKAT. Tänk kring ordet. Vad innbär det i den situationen? Vad ser ni i media? Inte det riktiga samhället eller sanningen av ett event. Det är också önskat. Allt du ser och läser på kommersiell media är där av en orsak. För dig och dina ögon och din hjära. Dina känslor och således din empati. Din rädsla och ditt hat. Dom vill att du ska se det dom visar dig. Inget annat. Så ta en liten till funderare kring vad det är du ser på nyheterna varje dag. Om du börjar tänka på det så kommer du att börja se ett mönster. På tv, i tidningar, på stan, på fikan, på festen, på jobbet. Vad pratar folk om? Vad är alla rädda för? Vad innebär rädsla? Det är det absolut bästa verktyget för att kontrollera en befolkning. Du får en fiende och vem kommer och räddar dig?
 
Slå dig fri. Hur jävla klyschigt det fan än låter så.. slå dig fucking fri. Börja titta dig omkring. Prata om annat än paradise hotel, vädret eller hur tråkigt ditt jobb är med din familj eller vänner. Öppna en bok. Googla saker. Lär dig saker. (Var dock källkritisk men det antar jag att ni är....) Var nyfiken. Alltid. Och ifrågasätt ALLTID det som visas eller skrivs i nyheterna. Som sagt, de vill att du ska läsa det. Dom villlllllllllll sätta ett litet frö i din hjärna och hjärta och sedan vattna den ständigt och jämt. Men de är ju smarta. De kan ju det här med mind control... Bara lite sådär laaaagom så att du inte börjar  ifrågasätta. Ungefär som att vara elak mot sin vän men sedan säga förlåt och vara schysst ett tag men sen elak igen, svårt att förstå att vännen kanske är ett riktigt rötägg. Men som sagt igen, om du börjar tänka på det, så kommer det att ploppa upp saker överallt omkring dig som kommer att bekräfta dina tankar och funderingar, som sedan kommer att visa dig att vännen var ett rötägg.
Världen vi lever i idag är fruktansvärt komplicerad. Men om du verkligen försöker tänka dig bort från deras ord och bilder så blir du friare och friare. Det är faktiskt inte så mycket svårare än så. När du väl dragit ur proppen så kommer det bli bra med snurr på vattnet. Jag lovar.

Fan.. Massa jävla babbel igen... :S Det var verkligen inte tänkt att bli ett så... (för er kanske) tråkigt inlägg. Jag behöver nog skriva av mig. Kanske för mig själv för att påminna mig själv av dessa bitar. Jag är själv ett offer för propaganda ibland. Det är svårt. Speciellt när ingen ""tror" en eller kanske inte ens ägnar 1% av sitt ena öra åt att lyssna på något ynka ""viktigt"" man har att säga, dela med sig av, få av sina axlar. MEN jag har lärt mig att det är extremt mycket värt mödan. Att känna sig mer eller mindre... inte omtyckt om man säger så. Av sin familj. Av sina vänner. Men. Det är värt. Och om det inte blir det för er på direkten... så kommer det att vara det om säg..... iaf 10 år.
 
Historien upprepar sig själv. Hela. Tiden. Öppna dina ögon. Se dig omkring.
 

 
“Power is in tearing human minds to pieces and putting them together again in new shapes of your own choosing.”
- George Orwell, 1984

 

 
 
ONLY LOVE AND LIGHT
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0