Praha n shit.

Otroligt vackert Prag från vår roadtrip i somras
 
Hej. Kollade igenom lite foton från i somras. Tänkte jag kunde dela med mig lite...
Har det fett stressigt på jobbet, fast jag inte vill erkäna det för mig själv haha. Bra där änna. Så jag får försöka piska mig själv med lite självdisciplin. Men helvete. Deadlinen är ju inte jättetråkig så detta ska nog inte vara några problem. Jahap. Nån som såg tv4-nyheterna igår? Vi råkade snubbla över dom, inte riiiiiiiktigt där vi brukar hänga.(...) Någon som fortfarande tycker att det är gött att gå omkring med päls runt halsen? Kom igen. Det är liksom tjugohundrafuckingtretton kompisar. Är ni så knäppa att ni inte fattar vad som sker i pälsindustrin? Och nu tar alla kedjor, hm, lindex, alla av dom "AVSTÅND!" från Angoraull och säger att de inte ska sälja det förens fabrikerna bytt arbetssätt........ ähm.. what? De har med all säkerhet, kan jag nästan våga lova, mycket, mycket, mycket väl vetat om hur fan deras inköpta ull fixas. Men nu spelar de oskyldigt ovetande och snälla och säger ajabajja till kineserna i kör med kunderna... mm det absolut ända de bryr sig om är deras kunder (läs:pengar). Men när man pratar om folk om just päls, inte bara Angoraull så lyssnar folk och ojar sig.... sen så skuttar de ändå runt med ett torterat djur runt halsen.... eller kanske över hela sig. Jag såg en video när jag gick i 7:an, alltså jag var 12-13 år. Det var något av det absolut äckligaste jag har sett i hela mitt liv. Jag kanske ska ta och lägga upp den här, den är sååå mycket värre än det ni såg igår på nyheterna kan jag lova er. Jag kan inte tänka mig att om ni som bär päls skulle se den videon, på hur de behandlar djuren när de tar av pälsen, att ni ens skulle vilja titta på er dyra schtekiga jacka igen. Eller om jag skulle visa vad chickennugget är gjort av.... då skulle ni aldrig titta åt Mc Donalds håll igen och än mindre ge det till era barn som dessutom inte har någon som helst uppfattning om saker som ni vuxna BORDE, och kan göra ett eget, fritt och genomtänkt val och kläder och mat. Jag menar, jag förstår inte hur svårt det kan vara att inte tänka en hel tanke och förstå SKILLNADEN mellan RÄTT och FEL. Kan ni? Som jag sa, det är 2013... BORDE vi inte ha kommit längre med vårt sätt att se på vår planet och på alla varelser som tillhör den? Vi påstår oss vara så otroligt överlägsna alla andra djur i vår värld men ändå så ser jag hur mänskligheten brister vart jag än vänder mig. En intelligent varelse skulle ALDRIG behandla en annan varelse illa. Så ÄR det bara. Jag tycker det tyder på att man har "lack of knowledge" när man då, genom att köpa päls (eller MCDonalds för den delen... omg listan kan göras näst intill oändlig) stödjer ett omänskligt beteende.

"More the Knowledge,
Lesser the Ego,
Lesser the Knowledge,
More the Ego"
 
-Albert Einstein.

Nu mölar jag ur mig grejer igen... och jag har bara skuttat lite på tangentbordet... Ah. När nu vankas det lunch. Haregöötttthaaaaaaj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0