//\/\\

 
Okej. Tröttheten sitter djupt in i benmärgen och in i själva själen med världens järngrepp. Vill känna den piggheten på morgonen... Men det har jag inte gjort på typ 6 månader. Kulikul. Och jag vet inte vad jag ska skriva haha. Vad fan skriver man? Man bara babblar antar jag? Måste man ha så jävla meningsfulla inlägg? Nej. Är fanimej jädrans trött på det här med bloggar. Feel me? Det känns ute liksom. Och här sitter jag. Men jag sitter ju inte här och skriver goja för någon annan. Nej jag skriver ju för mig själv. För att det är sjukt sköjjigt att vandra tillbaka i arkivet. Men så är det väl då alla andra tänker också? Att de bloggar (ursäkta men det ordet... bara det stör mig. Snart i samma nivå som "Dagens outfit", "dagens" eller ännu mer "todays outfit", "todays"... amen liksom KOM IGEN... så sa man 2008 typ???) för sig själva? Men helt ärligt känns det ju inte så när de knäcker ur sig att de har gjort något för "mina kära läsare" Ähm. Nä asså jag vet inte. Jag är verkligen en sån bitterfitta nu va. Men tjenare tjenare tröttnar inte folk????? Är det bara jag som himlar med ögonen när jag läser vissa bloggar, som ska vara "professionella"? Hur i helvete kan en"blogg" vara "professionell" (alltså att man tjänar pengar på det man ägnar din tid åt så man kan köpa sig mat och äta sig mätt och ha tak över huvudet)  när det enda bruden slänger upp på Internet är massa jävla duckface-bilder, eller vad för kläder hon "shoppat idag", eller att hon dricker te/kaffe???frågetecken För mig är det verkligen ett helt utflippat fenomen. Något är ju allvarligt fel (ingen nyhet dock) i detta såkallade samhälle ifall människa kan tjäna riktigt bra med pengar BARA genom att lägga upp en bild på sig själv. Eller vad för deo hon använder. Eller avokadon hon åt förra veckan. Det i proportion till vad tillexempel en lärare får för lön. En lärare som är typ hela byggstenen i ett samhälle. Jag kan förstå att en människa tjänar pengar, bra pengar, på att skriva en blogg då det kan handla om något som är relevant. Att personen i fråga skriver om något vettigt. Politik eller vad fan som helst som ändå har något syfte med själva skrivandet. Sen att det finns tusentals oseriösa bloggar, som min, som inte tjänar stora summor pengar är en sak. Då kan man vara hur osriös man vill. Skriva om vad man vill. Lägga upp vad för toffs man har i hövvet eller vilken tandbortse man använder. Jag bryr mig inte. Men ska man tjäna mer än vad de flesta med "riktiga" och viktiga jobb har då får man fan langa något vettigare än en tröjja på en galge.... TYCKER JAG.
 
 
 
Nu ska jag jobba. Tja.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0