Harry Potter is the Devil




Fy satan vilket väder. Tjena Novermber-sverige! Welcome back!

 

Annars då? Gött liv eller? Själv sitter jag och dricker yogurt och kaffe. Standard. Lyssnar på go musik och jobbar. Rätt nöjd över att ha tak över hövvet mitt. Ut vill jag inte!

 

Igår plöjde jag och Krille igenom tre dokumentärer. Och HELVETE! HAHA. En MÅSTE jag lägga upp här. Som kanske intresserar er..... Handlar om evangeliska (form?) kristna i USA. Det var något av det läskigaste jag sett. Man äcklas till max. Den heter "Jesus Camp". Se den själv och tyck till. Det jag gillade med den var att de inte tog fram några speciella "sidor", för och emot, utan bara langade fakta. Visade "svart på vitt" vad folk tycker, tänker och har för tankar om religion, om hur världen ser ut och borde se ut och om hur den kom till. Alla får be till vilken gud de fan vill, jag bryr mig inte, men detta var bara oroväckande. Titta på den och LYSSNA på vad hon kvinnan säger. Hur hon ordagrant säger att "hennes" barn är "Jesus armé". Och när hon får frågan varför hon ljuger och hjärntvättar små barn så svarar hon att de är lätta att forma när det är fem år och att de nästan till 100 % håller fast vid det de "lärt" sig under hela livet. Det är vidrigt. Se den säger jag bara. Det blir svårt för mig att langa hela grejen här. SE DEN! Sjukt intressant. Och visst visste man att det förekom sånthär. Men helt ärligt trodde jag INTE att det var SÅHÄR stort som det är. Och att det är så högt upp i politiken det förekommer. De gör lite vad de vill och det är inte så att de "galna" utan helt fanatiskt säkra på att de har rätt om ALLT. Lyssna bara på vad hon säger i början om Palestina och Israel hahah. Fan vad vi garva. Redan då dömde vi ut henne. A fan. Nä. Watch it. "Jesus Camp"

 

Haha. Aaajjaaaaa. Nä. Nu ska jobba lite! Pepp!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0