Klementin.


me

 

Fick en klementin dumpad på mitt skrivbord. Den där lukten. Den där smaken. Den för mig tillbaka till lågstadiet och mellanstadiet. Den där åldern. 8-11. Härlig tid fylld av bus. SKRATT. Fotboll. Fotboll. Fotboll. Gud vad jag kan sakna de där skratten om lektionerna. Jag och Camilla. Stört vad vi skrattade. Jag vill aldrig bli stor när jag tänker på den tiden. Sen kom en till härlig tid. Fjortisåldern. Helt underbar ju. Det där året som 14.

 

Men nu är jag här. Snart 20 hela år. Vuxen. Och herregud vad mycket jag har hunnit med de här åren sen 14. Och jag har aldrig varit lyckligare. Men det är något med den där klementinen. Lika god som på den tiden. Jag åt en, nästan varje dag, i skolan. Och idag skänker den en liten bit av barndomen till mig för någon minut.

 

Kul att läsa? Inte? Det skiter jag i :)

 

Hej!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0